Józef Kiedroń

Na zdjęciu widoczne postaci: Józef Kiedroń, Stanisław Kiedroń, Władysław Kiedroń i Zofia Kirkor-Kiedroniowa. Józef ubrany w ciemne spodnie, jasną marynarkę i koszulę. na szyi przewiązany krawat. Na lewej dłoni założona obrączka. Na kolanach trzyma otwartą książkę. Na twarzy widoczny zarost. 
Stanisław Kiedroń siedzi ze skrzyżowanymi nogami. Ubrany w ciemne spodnie, jasną marynarkę, koszulę i krawat. Na kolanach trzyma otwartą książkę. Fryzura i wąs charakterystyczne dla ówczesnej mody. 
Władysław stoi z tyłu ubrany w marynarkę i spodnie. 
Zofia Kirkor-Kiedroniowa siedzi po prawej stronie. Patrzy przed siebie. Ubrana w spódnicę i białą koszulę z dużym kołnierzem. Fryzura charakterystyczna dla ówczesnej mody. Na kolanach trzyma szklankę z ciemnym napojem - najprawdopodobniej kawą.
Józef Kiedroń i Zofia Kirkor-Kiedroniowa

Józef Kiedroń (ur. 1879 – zm. 1932) – polski inżynier górnik, działacz społeczny, polityk, polski minister przemysłu i handlu. Urodził się w chłopskiej rodzinie Józefa i Marianny z Jaworków. Po czterech klasach szkoły ludowej w 1898 ukończył gimnazjum realne w Cieszynie, gdzie należał do polskich młodzieżowych organizacji konspiracyjnych Jedność i Znicz. Studiował na Politechnice Lwowskiej, a w 1899 przeniósł się na Akademię Górniczą w Leoben. W latach 1902–1920 pracował w Witkowickim Gwarectwie Hutniczo-węglowym oraz w różnych kopalniach Zagłębia Ostrawsko-Karwińskiego . Organizował społeczne akcje na rzecz polskiego gimnazjum w Orłowej. Był inicjatorem i współzałożycielem pierwszej polskiej szkoły górniczej na Śląsku Cieszyńskim w Dąbrowie (1907) i jej wykładowcą. Był działaczem ruchu narodowego i oświatowego. W październiku 1918 zainicjował powstanie Rady Narodowej Śląska Cieszyńskiego i opracował projekt przyłączenia Księstwa Cieszyńskiego do Polski. Od grudnia 1920 pracował w Polskim Komitecie Plebiscytowym na Górnym Śląsku. Od lutego 1922 dyrektor departamentu d.s śląskich Ministerstwa Przemysłu i Handla. Od 19 grudnia 1923 r. do 16 maja 1925 r. był ministrem tegoż resortu w rządzie Władysława Grabskiego. Z myślą o rozwijaniu eksportu polskiego węgla drogą morską doprowadził do zawarcia 4 lipca 1924 r. umowy kredytowej rządu z konsorcjum francusko-polskim na budowę portu w Gdyni. Za jego kadencji zostały nawiązane stosunki handlowe z wieloma krajami europejskimi, a zwłaszcza ze Szwecją jako największym rynkiem skandynawskim i Czechosłowacją – importerem górnośląskiego węgla a ponadto ważnym państwem tranzytowym na południe Europy. W latach 1926–1932 pełnił funkcję dyrektora Górnośląskich Zjednoczonych Hut Królewskiej i Laury. Jego wielką ideą był rozwój kolejnictwa krajowego, dyktowany potrzebą zwiększenia połączeń Górnego Śląska z Bałtykiem, okręgami gospodarczymi Polski i z Kresami Wschodnimi.

Na fotografii od lewej: Od lewej: Józef Kiedroń, Stanisław Kiedroń, Władysław Kiedroń i Zofia Kirkor-Kiedroniowa